Thailand

17 december 2014 - Tambon Bang Kaeo, Thailand

Hoi!

Ik ben inmiddels alweer een dikke week in Thailand en ik vind het heerlijk. Overal waar je kijkt verkopen ze fruit, echt een feestje! Vooral de kokosnoten maken mij erg gelukkig. De eerste vier nachten heb ik op Koh Chang gespendeerd. Ik sliep in een heel nieuw en schoon hostel, zelfs met zwembad en 100 meter van zee. Heel erg fijn! De eerste dag ben ik met een Koreaans meisje op een snorkeltrip gegaan, dat was gezellig! Ik moet zeggen dat ik me iets meer van het snorkelen had voorgesteld.. Heel veel vissen gezien maar heel weinig koraal. Toch was het een hele leuke dag! Op de boot was een glijbaan, een bbq en een Thais buffet. De andere dagen ben ik naar het strand geweest. Donderdag ging ik terug naar Bangkok want papa kwam voor 3 dagen!! Zaterdag hebben we een beetje sightseeing gedaan, daarna werd het zo warm dat we maar terug naar het hotel zijn gegaan om af te koelen. S'avonds zijn we gezellig uit eten geweest in een Thais restaurantje. Zondag zijn we naar Chinatown geweest, wat ik heel leuk vond! Allemaal van die ienie mini kleine straatjes vol met eten en ander koopwaar. S'avonds zijn we uit eten geweest met een oude vriend van papa (die in Bangkok woont) met zijn vriendin, dochter en haar vriendje. We hebben gegeten in een heel simpel tentje op straat waar we zelf niet zo snel in zouden zijn gegaan, maar het was erg lekker! Zondagmorgen ging papa alweer naar huis helaas :( Toen heb ik een bus richting het zuiden genomen, naar een plaatsje Cha-am. Ik had gelezen dat veel Thaise mensen daarheen gingen op vakantie, dat leek me wel grappig. Maar ik kwam daar aan en ik zag voornamelijk oudere westerse mannen met Thaise vriendinnen, bovendien sliep ik ook nog eens midden in de straat met barren. Dus dat was niet zo een succes.. Ik ben daar twee nachten geweest en dat was prima, maar langer had het ook niet gehoeven. Ik ben 1 dagje naar Hua Hin geweest, dat schijnt de plek te zijn waar de koning van Thailand op vakantie gaat dus dat leek me wel leuk om te bezoeken en het was maar 25 min. vanaf Cha-am met de minivan. De eigenaren van de guesthouse waar ik sliep waren zo schattig om mij met de motorbike naar het busstation te brengen. Het was mijn eerste keer op een motorbike en ik denk ook mijn laatste.. Ik vond het stiekem een beetje eng vooral omdat ik geen helm op had. Ik was eigenlijk al vrij snel klaar in Hua Hin, alle historische sites lagen niet in het centrum en ik wist eigenlijk niet zo goed hoe ik er komen moest. Achteraf had ik beter een tour voor de hele dag kunnen boeken, dan had ik alles tenminste goed gezien. Uiteindelijk ben ik maar een beetje rond gaan dwalen, wat best leuk was. Maar toen ik in de middag weer terug wilde naar Cha-am had ik eigenlijk geen idee waar de minivan zou vertrekken.. Ik ging dus maar terug naar de plek waar ik werd afgezet en daar werd heel vaag en chagerijnig naar de overkant gewezen, niks van een busstation te zien natuurlijk. Uiteindelijk na 20 minuten besluiteloos wachten ben ik maar gewoon richting Cha-am gaan lopen. En ja hoor, na 300 meter vond ik een plek om een kaartje naar Cha-am te kopen. In Cha-am ben ik de 2,5 km naar het guesthouse maar gaan lopen omdat ik niet zo een zin had om weer een motorbike op te klimmen haha. De volgende dag zat ik alweer in de bus naar Bangkok omdat ik had besloten weer terug naar Koh Chang te gaan. Nu zit ik weer in een bus richting Trat, waar de ferry naar Koh Chang vertrekt. Kerst vier ik dus op Koh Chang.. Fijne feestdagen daar!! En ik zie jullie heel snel weer! :)

1. Mirjam en Huub:
    17 december 2014
    Weer prachtig Fe. We volgen je op de voet! Goed dat Casper er even was. Je indrukken van Thailand roepen gevoelens van heimwee bij ons op. (Op de golfbaan van Hua Hin heb ik ooit een mooie prijs met beker gewonnen, die ik je thuis nog eens zal laten zien). Mooi land, en al die geuren, ook van het eten; genieten++++. Tot ziens en alle liefs, Mirjam&Huub.